Používáme cookies, abychom Vám zajistili veškeré pohodlí na našich stránkách. V případě, že budete dále pokračovat bez provedení změn ve Vašem nastavení, předpokládáme, že souhlasíte s přijímáním cookies na těchto stránkách. Pokud chcete své nastavení změnit, můžete tak učinit kdykoli tady. Přečtěte si víc

Nepotřebný tablet jsem firmě vrátila. Dodnes jsem nazpět nedostala ani korunu.

Všechno začalo nevinným telefonátem. Marcela Šedá se vždycky ráda zapojovala do telefonních průzkumů, protože se jí už párkrát podařilo získat za účast v telemarketingové akci nějaký dáreček. I tentokrát proto předpokládala, že zodpoví jen pár otázek a bude to. Volající byl ale neoblomný a přemlouval Marcelu k osobní schůzce tak dlouho, až nakonec souhlasila.

„Jsem v důchodu a žiju sama, takže přiznávám, že si vždycky v rámci dotazníkových akcí ráda s volajícím popovídám a něco se dozvím. Občas za to i něco dostanu. Také v tomto případě mi volající muž sliboval zajímavou odměnu. Po telefonu mi ale nechtěl prozradit, o co přesně jde. Přesvědčoval mě, že abych měla na jejich bonus nárok, musíme se osobně sejít,“ vypráví podvedená Marcela s tím, že i když původně nechtěla o osobní schůzce ani slyšet, nakonec jeho krásným slibům podlehla a se schůzkou souhlasila.

 

Když ptáčka lapají

Ještě týž den skutečně za Marcelou dorazil přímo domů mladý pohledný a hezky oblečený muž. Nejdříve si spolu jen tak povídali o všem možném. Byl na Marcelu příjemný a pořád vtipkoval, takže ji mladý muž snadno přiměl k tomu, aby mu podepsala smlouvu na internet s měsíčním paušálem na dva roky. Ovšem jak jí slíbil, bonus skutečně dostala – byl jím tablet za sníženou cenu 1800 korun. Jen připomínáme, že naše čtenářka je seniorka, která dodnes nepoužívá mobilní telefon, ale jen pevnou linku, protože se nových technologií doslova bojí. Což mladému muži nemohlo uniknout, přesto mu to nebránilo v tom, aby starší ženě nevnutil zařízení, které vůbec nepotřebuje.

 

Odstoupení od smlouvy

Když k ní druhý den přišla na návštěvu dcera, musela Marcela s pravdou ven. I když se bála, že jí bude dcera nadávat, raději se jí sama přiznala. Ta překvapivě před několika dny absolvovala podobný telefonát. Naštěstí ale příjemnému mladému muži na sliby nenaletěla. Dobře si ovšem uvědomovala, že nebylo vůbec lehké se volajícího zbavit. Své mamince proto v klidu vysvětlila, co vlastně tablet je a k čemu se používá a že ona ho k ničemu mít nebude. „Dcera se mnou sepsala odstoupení od smlouvy s operátorem, abych nemusela zbytečně platit paušál za internet, a zároveň jsme odeslaly zpět do firmy i tablet. Předpokládaly jsme přitom, že mi společnost vrátí zpět zaplacenou částku. To bylo v červenci, od té doby se nic nestalo,“ krčí rameny Marcela s tím, že do společnosti volala. Tam jí ale řekli, že nesmějí žádné peníze vracet, že jsou prý v insolvenci. Jak se může proti jednání firmy bránit?

 

Správné řešení:

  • Dcera Marcelu přesvědčila, že by se neměla nechat odbýt, proto se společně zašly poradit do bezplatné právní poradny. Tam je poučili, že na stránkách ministerstva spravedlnosti justice.cz mohou snadno například podle názvu firmy zjistit, zda společnost skutečně je v insolvenci.
  • Dozvěděly se také, že pokud by byla firma v insolvenci, musí Marcela dlužnou částku přihlásit ve stanovené lhůtě do insolvenčního řízení. Jen tak by mohla mít šanci získat alespoň část zaplacené částky za tablet zpět. I tak ale bude záležet na tom, jestli firmě zbyl ještě nějaký majetek.
  • V případě že Marcela zjistí, že firma není v insolvenci a jen to předstírá, měla by do firmy poslat předžalobní výzvu k vrácení peněz. Pokud by firma peníze Marcele ve stanovené lhůtě nevrátila, měla by na firmu podat žalobu k soudu. A zároveň by se měla kvůli jednání firmy obrátit se stížností i na Český telekomunikační úřad.

 

Špatné řešení:

  • Když se Marcela od operátorky firmy dozvěděla, že je firma v insolvenci, vyděsila se a rychle běžela za sousedkou, aby se s ní poradila, co by měla udělat. Ta ji ale vůbec neuklidnila, spíše naopak. Sousedka se zhrozila ještě víc a řekla jí, že už o insolvenci slyšela od kamarádek a že v tom případě už určitě o všechny peníze přišla a firma jí nevrátí ani korunu.
  • Marcela z toho byla celá špatná, protože žila sama jen z důchodu a 1800 korun pro ni nebyla rozhodně zanedbatelná částka. Peníze několik dnů oplakávala. Nakonec se ale smířila se s tím, že je už nikdy nedostane zpět, takže je zbytečně se kvůli tomu trápit.

Protože se nezašla poradit s odborníky, nezjistila, že jí operátorka společnosti po telefonu lhala. Firma totiž vůbec v insolvenci nebyla a nyní klidně dál obírá další důvěřivé důchodce o naspořené peníze. Marcela se tak zbytečně připravila o možnost získat od firmy alespoň část peněz zpět.

Autor článku PR Provident