22/01/2017

Ze zrušeného pojištění jsem dodnes neviděla ani korunu

Jana S. se před třemi lety nechala zlákat kamarádem k uzavření údajně výhodného investičního životního pojištění. Dokud měla stabilní příjem, vše bylo v pořádku, když ale odešla na rodičovskou dovolenou, vysoké měsíční splátky si už nemohla dovolit. Její příběh uveřejňujeme jako další varování před nečestným jednáním některých nepoctivých finančních poradců a zprostředkovatelů tohoto pojištění.

 

„Martin pracoval u finanční společnosti, která sjednávala pojistky všeho druhu u jisté pojišťovny. Sliboval mi přitom, že budou vložené peníze i slušně zhodnoceny, a kdybych z nějakého důvodu snad musela smlouvu vypovědět, ujišťoval mě, že se mi všechny vložené peníze z pojištění vrátí. Protože jsem musela kvůli práci hodně cestovat autem, vhodně nastavené životní pojištění se mi zdálo jako rozumný krokA tak jsem se nechala k uzavření pojistky přesvědčit. Tehdy jsem ještě velmi slušně vydělávala, takže jsem si mohla dovolit i poměrně vysoké měsíční splátky. Když jsem ale odešla na rodičovskou dovolenou, byla jsem nucena razantně splátky snížit a dle jejich výše upravit i nastavené pojištění,“ začíná vyprávění Jana.

 

Komunikace na dálku

Protože v té době už Jana bydlela v zahraničí, většina komunikace s poradcem probíhala prostřednictvím e-mailu. Tehdy se také v nově navržené smlouvě začaly objevovat různé nesrovnalosti, na které společnost upozornila. „Ve smlouvách byly poradcem upraveny data uzavření, takže jsem pak podepisovala různé dodatky, navíc upravená smlouva ani zdaleka nebyla tak výhodná jako ta původní a stejně na mě byla moc drahá,“ vysvětluje mladá žena, proč se nakonec rozhodla smlouvu o investičním životním pojištění raději úplně zrušit.

 

Údajné nedoplatky

Když smlouvu vypověděla, začaly jí chodit složenky na doplatky pojištění. „Zaplatila jsem to, co dle původní smlouvy bylo potřeba zaplatit v rámci výpovědní doby. Když ale začaly chodit i složenky k dodatkům smlouvy, další platby jsem odmítla. Zprostředkovatelská společnost mě přitom ujistila, že se o to postará a vše za mě vyřeší,“ líčí Jana, která za necelé tři roky zaplatila na pojistce více než 26 tisíc korun. Zhruba před půlrokem jí přišlo z pojišťovny vyrozumění, že na vrácení žádných peněz nemá nárok, a navíc že na pojistném dluží 6000 korun, které musí doplatit. Mladá žena by proto chtěla vědět, jestli má smysl zkoušet od pojišťovny dostat alespoň částečně zaplacené pojistné zpět, nebo je proti jejím praktikám úplně bez šance a bude muset naopak společnosti platit ona.

 

Správné řešení:

 

 

 

 

Špatné řešení:

 

 

 

Autor článku Jan Molina