blogimg

Virtuální asistentka: Typ práce, kterou můžete dělat z domova

Provident
27 02 2024 09:00

Díky internetu a přenosným počítačům můžeme pracovat nejenom z pohodlí domova, ale prakticky odkudkoli. Pracovní trh se pomalu, ale jistě proměňuje. Vznikají nové pracovní pozice. Jednou z nich je právě virtuální asistentka. Představíme si, co je náplní práce takové virtuální asistentky.

Virtuální asistentka pracuje na sebe z pohodlí domova

Co si pod pojmem virtuální asistentka představit? Nebojte, jde o člověka z masa a kostí. Slovo virtuální vyjadřuje způsob práce. Virtuální asistentka nepracuje v klasické kanceláři, k práci jí stačí online prostředí – internet. Může tak pracovat z domu, ale také z kavárny nebo i klidně z chalupy. (Samozřejmě za předpokladu, že má dobré připojení k internetu.)

Pracovní náplň virtuální asistentky: Co taková virtuální asistentka dělá?

Náplň práce virtuální asistentky je hodně podobná s tím, co všechno vykonává klasická administrativní pozice. Jen s tím rozdílem, že jste pánem svého času. Nepracujete na hlavní pracovní poměr, ale podnikáte sama na sebe. Jste na volné noze.

S klienty si voláte, komunikujete skrz e-mail, přes Messenger, přes Skype. Vždy záleží, jaký typ komunikace obě strany preferují.

A co tedy každý den děláte? Virtuální asistentka svým klientům pomáhá s úkoly, které klient nestíhá odbavit. Zvládá běžnou administrativu:

  • Vedení administrace, účetnictví a fakturace
  • Tvorba firemních dokumentů
  • Plánování schůzek a vedení kalendáře přidělené osoby
  • Vyřizování hovorů a e-mailové komunikace
  • Komunikace se zákazníky
  • Vyřizování objednávek

Každá virtuální asistentka může nabízet trochu jiné služby. Existují takové, které kromě administrativy zvládají třeba i marketing – od správy sociálních sítí, přes psaní blogových článků, po tvorbu jednoduchých webových stránek nebo propagačních materiálů.

TIP: Navolnenoze.cz sdružuje nezávislé živnostníky ze všech různých oborů. Tento portál vydává zajímavé postřehy a zkušenosti freelancerů, kteří sdílejí své radosti i strasti.

Proč mají firmy o virtuální asistentky takový zájem?

Firmy a podnikatelé využívají virtuální asistentky z několika důvodů:

  • Mzdové náklady – virtuální asistentka pracuje na IČO a posílá svým klientům pravidelně faktury k proplacení. Podnikatelé ví, že se jim nevyplatí zaměstnat někoho na plný úvazek, protože pro něj nemají dostatek práce. Virtuální asistentku využijí třeba jen 20 hodin měsíčně.
  • Provozní náklady – virtuální asistentka pracuje z domu. Firma jí tak nemusí zajišťovat vlastní pracovní místo v kanceláři ani pracovní počítač a telefon.
  • Flexibilita – v klasickém zaměstnání mají zaměstnanci běžnou pracovní dobu. Virtuální asistentka se však velmi často dokáže flexibilně přizpůsobit na základě časových možností klienta. Což firma ocení třeba v případě nečekané zakázky, kterou musí rychle odevzdat.

Pokud jste dlouhodobě nezaměstnaná a nemůžete si ve svém oboru najít práci, možná nastal čas na velkou změnu. Využijte možnosti rekvalifikačního kurzu, který vám proplatí Úřad práce ČR. Mrkněte na článek Rekvalifikační kurz vás znovu nastartuje, ve kterém se dozvíte, jak na to.

Práce virtuální asistentky je skvělá v tom:

Proč vás bude práce virtuální asistentky bavit?

  • Tak především můžete bez problému pracovat z domova – ušetříte čas i peníze za dojíždění.
  • Pracujete pro několik klientů – čeká vás různorodá práce s různorodými lidmi.
  • Jste pánem svého času – práci si rozvrhnete tak, jak potřebujete.
  • Určíte si vlastní hodinovou sazbu – za svou práci dostanete přesně tolik, kolik chcete.

Pokud se chcete stát virtuální asistentkou, počítejte s tím, že budete pracovat sama na sebe. To znamená mimo jiné:

  • Musíte si sama vyřešit veškerou administrativu okolo živnostenského oprávnění.
  • Každý rok musíte vyřešit daňové přiznání.
  • Musíte najít způsob, jak o sobě dáte vědět potenciálním klientům. Bez klientů nebudete mít práci – tedy ani peníze na život.
  • Neměl by vám dělat problém si stanovovat priority úkolů. Musíte mít pevnou pracovní morálku. Na volné noze za vámi nestojí zaměstnavatel, který hlídá, zda máte odpracováno.
  • Počítat s tím, že je vlastní podnikání skvělé, ale zaměstnanecký poměr má také své výhody – třeba pravidelná výplata na účtu, dovolená, stravenky.

Virutální asistentka u počítače

Každá práce má svá pro i proti. Proto si dobře promyslete, zda je zrovna pro vás pozice virtuální asistentky to pravé ořechové. Pomoci vám může také nezisková organizace Genixa. Zkušení personalisté vám rádi poradí v rámci bezplatných konzultací.

TIP: Abyste mohla začít pracovat na sebe, potřebujete si zařídit živnostenské oprávnění. S tím vám pomůžeme v článku Průvodce, jak se stát OSVČ: Co všechno musíte vyřídit.